You are hereDiákigazolvány ügyintézésével kapcsolatos tudnivalók

Diákigazolvány ügyintézésével kapcsolatos tudnivalók


Intézményünkben a diákigazolvány ügyintézése kormányablakon keresztül az alábbiak szerint történik:

 

  1. A tanuló fénykép és aláírás felvétele céljából időpontot kér az okmányirodán, majd ott személyesen megjelenik (2012.02.06-tól).
  2. A tanuló, vagy szülője az okmányirodán kézhez vett igazolást leadja a Diákablakban.
  3. Ideiglenes diákigazolvány kiállítására csak abban az esetben van lehetőség, ha a tanuló az állandó diákigazolvány megrendelését már elindította és az „Beküldve” státuszú.

A diákigazolvány legyártása fénykép és aláírás megléte nélkül nem teljesíthető.

 

A diákigazolvány ügyintézése otthonról az alábbiak szerint történik:

 

A diákigazolvány ügyintézés új szolgáltatással bővült, amely lehetőséget biztosít, hogy otthonról is elvégezhessék a NEK regisztrációt, ami kiváltja az okmányirodába történő személyes megjelenést.

A regisztráció a www.magyarorszag.hu oldalon az Okmányok/Oktatási igazolványok/Nemzeti Egységes Kártyarendszer regisztráció menüpontban az Ügyintézés indítása gombra kattintva érhető el.

A szolgáltatást az ügyfélkapuval rendelkező, 14. életévüket betöltött tanulók használhatják, akik szerepelnek a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban valamint az utóbbi egy évben készítettek róla fényképet a kormányablakban.

A NEK regisztráció az elektronikus úton benyújtott kérelem sikeres befogadása után azonnal megtörténik, a NEK adatlap az ügyfélkapu tárhelyre kerül megküldésre.

A letöltött adatlapot ezt követően az iskola titkárságára kell behozni!

 

A diákigazolvány érvényessége:

A kiadott igazolványok érvényesítését 16 éves kor felett érvényesítő matrica felragasztásával kell végezni, mely a DIÁKABLAKBAN igényelhető. Az érvényesítő matrica tartalmazza érvényességének időtartamát, valamint a közoktatásban a matrica sorszámát. Az érvényesítés minden év szeptember hónapban történik.

 

Címkék